TOTAL LOSS: Coach Ina 12kg. Coach Ab 8kg.

TOTAL LOSS: Coach Ina 12kg. Coach Ab 8kg.
Hubungi 0136280514 untuk sertai Cabaran Turun Berat Badan 30 Hari, 100% Online!

Monday, April 20, 2015

Turun Berat Badan Selepas Bersalin dengan Herbalife, My Story

Bismillah.

Saya Coach Ina, dah turun total 12kg selepas bersalin dua kali, dan maintain! ALHAMDULILLAH.

Program Turun Berat Badan Selepas Bersalin dengan Herbalife memang awesome sebab Herbalife bukan hanya bantu untuk kurus, tapi juga bantu lengkapkan keperluan nutrisi badan. Sambil turun berat, sambil dapat nutrients secukupnya.

Dapat kurus.
Dapat shaping. (takde kulit menggelebeh)
Dapat shaping - saiz turun L ke S
Dapat tenaga dan cergas.
Dapat sihat.
Dapat kulit cantik.
Overall, semua sihat Alhamdulillah.

2011 - Bersalin anak first.
 Berat selepas bersalin 55kg.
Went to 49kg.



2013 - Bersalin anak kedua.
 Berat selepas bersalin 57kg.
Went to 51kg.



Maintain kurus selepas turun berat. Kulit pun makin sihat Alhamdulillah.

Tips Kurus Selepas Bersalin cara saya dengan Herbalife

Tips ni sesuai untuk mereka yang MENYUSU SEPENUHNYA. Kalau anda tidak menyusu, anda boleh turunkan berat badan cara orang lain. Semua sama je. :) Just tolak 500kcal dari keperluan kalori tubuh. Kalau orang menyusu cerita lain sikit.


1- Kena tahu berapa kalori yang badan anda perlukan, dan kena kira berapa maksimum yang anda boleh makan sehari.

Pengiraan berbeza ikut BMR anda. Pentingnya bila nak tahu calorie intake maksimum anda, supaya anda dah sedia maklum, dan boleh lebih berjaga-jaga dalam pemakanan harian. Berhenti berada di awang-awangan dan mula lihat dengan jelas supaya boleh turun berat tanpa stress.


CARA KIRA PENGAMBILAN KALORI IBU MENYUSU NAK KURUS:

CARA 1: 
BMR saya, dikira menggunakan penimbang orang Herbalife, adalah 1100kcal. 
+25% average bagi wanita, jadi 1375kcal. (benda ni kasar je. kalau nak yang betul-betul perfect pergi tanya dietitian yaaa.)
+500kcal untuk ibu menyusu, jadi 1875kcal.
-500kcal untuk nak lose weight, jadi 1375kcal. (kalau nak lose slow slow boleh tolak 300kcal je, so boleh makan banyak sikit)
So pengambian kalori saya tak boleh kurang atau lebih dari 1400kcal lah kira.

CARA 2: 
BMR saya, dikira menggunakan google, 1287kcal.  
Pastu Google dah siap-siap kira kalau nak lose weight 1300kcal intake. 
+500kcal untuk ibu menyusu, jadi 1800kcal.
So pengambian kalori aku tak boleh kurang atau lebih dari 1800kcal lah kira.

Saya tak guna pun cara ke-2 tu sebab macam banyak sangat je kena makan hehe. Kalau korang nak guna Cara 1, kenala cari Herbalife coaches untuk timbang. Cara 1 tu, bacaan diambil based on our muscle kg, so saya rasa lagi betul. 

CARA 3: 
Pi tanya Dietitian!! Dietitian Malaysia ni bagus-bagus tau. (Saya tahulah sebab saya dulu Dietetic Student hehehe). 


2- No matter what, drink 4L keatas, air kosong sehari. 
Haramkan air lain-lain. So kalau nak tambah perasa bagi sedap tu, minumla Aloe + Teamix Herbalife. Memang known untuk menyedapkan air tanpa tambah kalori. Wahhhh.

Susu kite tak perlukan pun air manis, gula. Serious. Minum banyak plain water, makan banyak protein & healthy fat.

3- Ketahui kandungan kalori makanan anda. 
Jangan ambik tahu kalori je, kandungan kalori pun penting. 

Karbohidrat (termasuk Gula)
Lemak: Saturated-, mono-, poly-, essential...
Protein.

Ni sama macam point nombor 1. Belajar, aware, ubah pelan-pelan. 

Makan BALANCE. Ada bfeeding Mom seronok guna alasan menyusu untuk makan aiskrim, desserts, dan sebagainya. Sedangkan yang diperlukan adalah nutrition and healthy calories. Tak kirala sebenarnya calorie intake kita tinggi atau rendah sikit, kalau makanan kita balance, kite tetap akan shape up!!

DON'T EAT LESS, EAT RIGHT.

4- Design mealplan untuk membantu kita makan terkawal dan sihat. 

Contoh mealplan 1400kcal, mealplan saya.

Breakfast : Shake Herbalife Penuh Nutrisi   150kcal
10am       : 1 mangkuk buah                          100kcal
Lunch      : Nasi Ayam/Ikan, Sayur               600kcal
4pm         : Shake Herbalife Penuh Nutrisi   150kcal
Dinner     : Nasi, Ayam/Ikan                         400kcal
*mealplan ni contoh sahaja. Boleh tukar personalize ikut setiap orang berbeza-beza.

TOTAL --- 1400kcal
- Portion control. dah tau Nasi untuk lunch and dinner tu 400-600kcal je kena tahu jugakla amount nak kena ambik ye
- Yayy boleh makan nasi 2x sehari and lose weight!!! Ehh ni ibu menyusu je ye hehehe. Itula kepentingan ada shake Herbalife. Supaya kite dapat nutrisi seimbang, jadi kite tak cepat lapar dan rasa comfort je walaupun on weight loss program. Tak perlu makan nasi banyak, tapi still boleh makan. 
- Kalau lapar jugak, makan CLEAN FOOD yang ada protein seperti telur rebus, buah cicah peanut butter, buah dengan Greek Yogurt, dan lain-lain. Pastikan apa-apa yang anda ambil mengandungi MINIMA gula, lemak tepu, chemical. Avoid processed food. :)

INFO !! *SEKIRANYA ANDA DAH GUNA HERBALIFE DAN ADA COACH ANDA SENDIRI, SILA HUBUNGI COACH ANDA UNTUK SEBARANG PERTANYAAN. Jangan contact saya pleaseeee hahah. Pening nak reply coachee orang lain, so memang tak boleh layan oke demi kepentingan bersama. 

5- Jangan beli pakaian baru bila pakaian mula mengetat. Hahaha. Oke ini memang teknik berkesan. Gaining weight is expensive bila kita kena beli baju-baju baru yang muat. Hah!! Kalau dah agak-agak ketat sana sini tu, jangan beli baru. Lose weight je jawabnyeee :D Ini memang psikologi utama aku. Serious. Tak tipu. Demi kekalkan saiz, terus aku ada motivasi nak shape up secepat mungkin. Hehehe.

6- Exercise. As I mentioned dalam entry Fit Diary #1, exercise membantu aku secara psikologi untuk jaga makan. Die macam ala-ala bila kita pakai tudung kita jadi guarded akhlaq jugak sebab kita sedar kita pakai tudung. Bila exercise pun tetiba serba salah nak makan bukan-bukan kan. So exercise yukkk!

Boleh join SmartWorkout Fit Club Ladies Only di Setiawangsa oleh saya, atau ruju workout "Samantha Clayton Herbalife" di Youtube.


***************
Kelebihan Kurus Selepas Bersalin dengan Herbalife 

Dari tadi Coach ina ni sikit-sikit mention Herbalife je Herbalife je. Kalau tak guna Herbalife pun boleh kurus kan? Mak mak kita dulu tak payah Herbalife pun?

Ecewah. Saya tak tahulah Mak awak, Mak saya takde Herbalife tu yang naik berat badan sampai hampirrrrrr mencecah 90kg tu!! Heheh. Tapi Alhamdulillah la Mama dah turun berat semula dah kekal sihat langsing sampai sekarang usia dah mencecah 50 tahun.

Mama Saya
Okey back to topic.

Kelebihan #1: Produk Herbalife penuh nutrisi.  Bukan ubat kurus semata-mata. Jadi ia membantu memenuhi keperluan nutrisi semua orang, termasuk ibu-ibu. Bila ambil shake ni perasaannya memuaskan, menggembirakan, rasa cergas. Ada ibu-ibu ambik supplement dalam bentuk pill. Berbotol-botol supplement nya. Dalam Shake Herbalife dah ada semua vitamin dan mineral dalam 1 botol. Mudah!

Kelebihan #2: Tak payah sakit kepala kira kalori. Bila ambil program kurus Herbalife, shake dah rendah kalori tapi cukup mengeyangkan InsyaAllah. secara tak langsung membantu ibu-ibu mengawal pemakanan. Mealplan pun dah disiapkan oleh Coach Herbalife. Jadi ikut je.

Kelebihan #3: Turun berat, tegangkan kulit. Bukan kurus je tapi muka nampak tak sihat sebab kekurangan nutrisi ketika nak turun berat. Lama-lama muka nampak lebih tua. Kurus je kurus, tapi yang lain tak sihat.

Kelebihan #4: Tinggi protein. Semua ibu-ibu pun tahu betapa bestnya dan pentingnya protein untuk selepas bersalin dan menyusu. Ibu-ibu perlu sentiasa cukup protein kalau tak kulit lembik, susu pun kurang.

Kelebihan #5: BOLEH MAKAN NASI!!. Nasi ni wajib kot untuk ibu menyusu kan? Jadi jangan risau. Program Herbalife BOLEH makan nasi. Ada mealplan kurus saya kat atas tu boleh scroll balik.

Nak mulakan Kurus Selepas Bersalin dengan Herbalife? 
boleh hubungi kami.

PROGRAM KURUS 30 HARI

COACH INA AB 0136280514
FACEBOOK : AMALINA PETER
INSTAGRAM: @amalinapeter_coach
FACEBOOK PAGE: COACH INAAB

Nurul Depp pun Turun Berat Badan Selepas Bersalin dengan Herbalife

Disclaimer to avoid confusion:
*Consumers who use Herbalife Formula 1 twice per day as part of a healthy lifestyle can generally expect to lose around 0.5 to 1 pound per week. Participants in a 12-week, single-blind, study used Formula 1 twice per day (once as a meal and once as a snack) with a reduced calorie diet and a goal of 30 minutes of exercise per day. Participants followed either a high protein diet or a standard protein diet. Participants in both groups lost about 8.5 pounds. 

*Product result is not typical. Individual result may vary.
*All statements in this blog have not been evaluated by the Food and Drug Administration. 
*This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. 

Post a Comment

Disclaimer to avoid confusion:

*Consumers who use Herbalife Formula 1 twice per day as part of a healthy lifestyle can generally expect to lose around 0.5 to 1 pound per week. Participants in a 12-week, single-blind, study used Formula 1 twice per day (once as a meal and once as a snack) with a reduced calorie diet and a goal of 30 minutes of exercise per day. Participants followed either a high protein diet or a standard protein diet. Participants in both groups lost about 8.5 pounds.
*All product results in this blog are not typical. Individual result may vary
*All statements in this blog have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
*This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.